3 Aralık 2007 Pazartesi

İyiki varsın Burcuuuu &katmer poğaça

Nerden başlasammm, Nasıl anlatsammm....
en güzelinden başlasam..

30 Kasım 2007 sabahı

4 tane muhteşem insan, su gibi akıp gider zaman....
İyiki Doğdun, İyiki varsın Güzel yürekli Pastacı...

Yer:Bernanın dükkanı, kişiler Burcu, Ufuk, Berna, Zuhal ve ben, muhteşem bir sofra kesmeye kıyamadığımız bir pasta, muhteşem bir pastaydı ya... Ellerine sağlık Ufuk'çuğum...

15 Gün geçti, alerji geçmedi, her sabah gelip her öğlen gitmekteler, kolsuz agopa gidecem başka yolu yok, tee bir ay sonra veriyorlar randevuyu ooof oof:)

Araya yine bir pasta sıkıştırmışım yalnız, tebrik ediyorum kendimi:)

Aslında yazacak o kadar şey varki yazarken hepsini unutuyorum, Bir olay olmasın İlker bile her yaptığıma, bak bunu bloğa koy, bak bu tam bloğa koymalık diyor:) diyorda ohoo zaman nerde kocacımmm..

Gelelim haftanın tarifine (sanki geçen hafta tarif vardıda:)

bu tarif geçen aylarda poğaça tarifi ararken bulmuştum sıcakken tadı inanılmaz güzel oluyor, bu tarifi ilk kez mutfak güncesinin arkadaşı yaptıysa kocaman bir alkış kendisine, çünkü çok başarılı bir tarif mutlaka herkes denemeli..

Malzemeler

1 su bardağı süt

1 çay bardağı sıvıyağ

1 yumurta (akı içine, sarısı üstüne)

1 yemek kaşığı kurumaya)

2 çay kaşığı tuz

2 çay kaşığı tozşeker

Aldığı kadar un (yaklaşık 3,5 su bardağı )

Ara katlara sürmek için 75gr tereyağı

Mayayı çok az ılık suyla eritiyoruz. Ilık süt, sıvıyağ, tuz, şeker, yumurta akı ve un ile ele yapışmayacak şekilde hamurumuzu yapıyoruz. Biraz kabarmasını bekleyip 8 tane yuvarlak parçaya ayırıyoruz. Her parçayı tabak büyüklüğünde açıp, üzerine erittiğimiz tereyağından fırçayla sürüyoruz. Hamurları üstüste dizerek, her hamurda aynı işlemi tekrarlıyoruz. En üstteki hamura yağ sürmüyoruz. Üstüste dizdiğimiz 8 parça tabak büyüklüğündeki hamuru bu sefer büyük şekilde açıyoruz. Sigara böreği sarar gibi kesip, arasına peynir koyarak sarıyoruz. üzerine yumurta sarısı sürüp önce 50 derecede 5 dakika mayalayıp sonra 200 derecede üzeri kızarıncaya kadar pişiriyoruz... Afiyet olsun

8 yorum:

fidaneli dedi ki...

oyy nasılda kabarmıslar oleee kesın denemem lazım ama dedığın gıbı vakıt nerdeee... burcumun d.gununu de bırde ben burdan kutlamak ısterım:) ayrıcaaaa, hılal cım unuttun walla benı de resımlerı de:(

hayatkazanbenkepce dedi ki...

Blogunuzu ilk kez ziyaret ettim çok hoş gerçekten . En çok da samimiyetiniz , doğal olmanız hoşuma gitti . Pastalarınız da bu poğaça da çok güzel gözüküyor .Ellerinize sağlık ...

hilal imrak dedi ki...

fidancım seni nasıl unuturum aşk olsun ama hastalık ve monitörün bozulması bizi buralara sürükledi:D
tamirden gelsin hemen yolluyorum canım mutlaka denemelisin
sevgiler

hayatkazanbenkepçe hoşgeldiniz,
normaldede doğalım zaten burdada öyle olayım dedim:)
çok sevindim beğendiğinize,her zaman beklerim
sevgiler

meleginmarifetleri dedi ki...

hilalcim ellerine sağlık katmer poğaça harika omuş tam benim ağzıma layık canım bayıldım.
O pasta gerçektende kesmeye kıyılack bir pasta değilmiş canım haklısın bence
sevgilerimle hoşçakal

Burcu ÜNAL dedi ki...

Canım benim, iyi ki varsın, iyi ki varsınız..

sizleri çokkkkkkkkkkk seviyorum :)

Adsız dedi ki...

Hilal'cim iyiki yazdın bana da seni tanıdım. Bu genç yaşında evli olman da çok güzel. Ben daha evleneli 1,5 sene oldu 28 yaşında evlendim ben valal seni tebrik ederim allah mutluluğunuzu bozmasın,güleryüzün hiç solması. Feshane resimlerine kadar baktım cıvıl cıvıl blogun artık sıkça sendeyim şekrim :) sevgiler

Adsız dedi ki...

HARİKA BİR SÜPRİZ OLMUŞ...bURCU İÇİN...KATMER POHAÇADA NEFİS...


özlemcik

Hatice dedi ki...

yeni site acmis biri olarak siteleri gezerken sizin sitenizi gordum pastaci ilk ziyaretimde pasta yapmayi cok sevdiginiz elektirigini aldim cok hossunuz bu isler sevmekle basliyo bu oyle bir beceriki bence cok guzel seyler cikiyo katmer puacada nefis ne diyeyim kolya gelsin