9 Eylül 2007 Pazar

TABANSIZ CHEESECAKE


Pencere kenarında oturup sıcacık kahve içilecek bir gün, böyle günleri çok seviyorum dışarıda hava kapalı yağmur yağdı yağacak(hatta yağsa daha güzel olacak) harika bir hava hali, ama biz bugün canımcığım tenis hocamla kahve içmedik ve sabahtan mutfağa girdik döktürdük güzelim şeyleri, çikolata ve truff yapmayı öğrettim kendisine ama yetenek var kızda bir çırpıda öğreniyor herşeyi, onu alan koca yaşadı valla çok süper bir kişilik her zaman böyle kal Sinemcim geldiğin için çok teşekkürler...

Kursta yaptığımızdan beri şööle güzel bir fırın cheesecake denememiştim dondurulmuş denedim ama pek istediğim tadı tutturabildiğim söylenemez. O yüzden dün gece aniden cheesecake canım istedi ve kalktım yapmaya başladım ben bisküvi kullanmadan daha çok seviyorum ama isteyen altına bisküvi koyabilir, gerçekten bu kez tadı çok güzel oldu ama çatlamasının önüne geçemedim hemde altına su dolu bir kap koyduğum halde...

Bütün blogları tek tek gezerek tariflere baktım ve yine göz kararı bişeyler çıktı ortaya ama şiddetle tavsiye ederim herkes bayıldı tabi cheesecake'i güzelleştiren etkenlerden biride üzerindeki sosu....
Geçelim tarife;

  • 400 gr labne
  • 400 gr krema(şekersiz)
  • 1,5 su bardağı şeker(ufakta su bardağım)
  • 3 yumurta(büyük)
  • 1 limonun suyu
  • 2-3 damla vanilya
  • yarım su bardağı un

önce labneyi çırptım,kremayı ekleyip çırpamaya devam ettim,yumurtayı ekleyip devam, en son diğerlerini ekleyip 1-2 dakika çırpıp fırını 160 derece açtım bu arada herkesin fırını ayrı benimki vestel mini fırın ve acayip sıcak oluyo o yüzden daha düşük seviyede kullanıyorum.

26 cm'lik kelepçeli kalıba malzemeyi döktüm ve üzerini düzeltip fırına koydum 1 saat 10 dakika pişirdim sabaha kadar balkonda beklettim, ve sabah çıkarttım kalıptan buzdolabına koydum öğleden sonra özsütünküne benzeyen cheesecake'i midemize indirdik Sinemle:)

Gelelim frambuazlı sosa;

  • 150gr dondurulmuş frambuaz

  • 50-60gr tozşeker

  • 1 çay bardağı su

  • biraz frambuaz reçeli

benim rondo dehşet kuvvetli buzu bile kırıyor, frambuazı nasıl parçaladı görmeliyiniz şahane bir sos oldu herşeye kullanmayı düşünüyorum artık...

Bu pazar dolu dolu kalorili bir gün oldu artık hafta içi acısını çıkarmam lazım sırada kazandibi ve truflar var haftaiçi görüşürüz...

Kendinize iyi davranın, yaşamak çok güzel....







6 yorum:

Adsız dedi ki...

Öncelikle böyle bir blog hazırlayarak insanlara faydalı olmaya çalışmanı çok çok takdir ettiğimi söylemek isterim. Çünkü zamanımızda insanlar artık öğrendiklerini çevresindeki kişilere aktarmaktan sahip olduğu bilgileri iletmekten pek hoşlanmaz hale geldiler. Ben herşeyin paylaşıldıkça güzelleştiğini düşünüyorum... Senin bu mükemmel görünümdeki pastaların,çikolataların ve de yaptığın herşey de (ayrıca lezzetli olmalarınıda eklersem) :) bu blog ile beraber lezzetlerine lezzet, görünümlerinede sanatsallık katarak daha da genişleyerek büyük bir yelpaze olacaktır... SİNEM

Adsız dedi ki...

BU MÜKEMMEL GÜN İÇİN ÇOK TEŞEKKÜR EDERİM. AYRICA ÖĞRETTİKLERİN İÇİNDE YÜZBİNLERCE KEZ TEŞEKKÜRLER...:)
SİNEM

pecete dedi ki...

Şimdi bacım, canın şöyle tukkanda cheesecake filan çekerse yapmaktan çekinme olur mu!! Bize yazık günah değil mi yaaa... Bir de süt veriyorum bebi'ye, bana acımıyorsan ona acı...

Adsız dedi ki...

Hilal cım, hafta sonu benım de canım cekmıstı.. Ama maalesef fırsat bulamadım yapmak ıcın:( yanı bu ne demek? Bu su demek; bulusmada yaparsın artık bı chesscake :)))... Geliyordun dımı bacım?? Ay sonunda liste olusturacağım ok....

sevgıler
fıdan

Pembelinin Mutfağı dedi ki...

Ellerine sağlık:)

hilal imrak dedi ki...

sinem sen pırlantasın, öpüyorum, başkada birşey demiyorum...

Her pazar tükkandayım anacım cheesecakeler kurban olsun sana...

Geliyorum Fidancım ayıp ettin..

Teşekkür ederim pembeli..