4 Eylül 2010 Cumartesi

UZUN ARADAN SONRA ANCAK PEYNİRLİ POĞAÇA


Aslında yeni bir blog açarak devam etmek istedim ama saçma sapan yazılarıma kıyamadım yaa,
arkadaşlarım pek beğenmiyorlar ismini ama yinede benim ilk gözağrım, yaa nerden de bulmuşsam ismini herhalde kimse taklit etmesin diye böyle orjinal bir isim seçmişim...


Neyse aslında hamilelik bloğu olarak devam ettiricektim ama olmadı, doğurunca anne bebek bloğu olur belki:)


Yani kısaca ortaya karışık devam ediyoruz, uzun aradan sonra bu kolay tarifi vermek istemezdim ama sabır lazım, bitterli-sütlü kuvertürlü karışımları, tatlıları, pastaları yaptığım günler yakındır elbet, gelelim tarife zaten anlatırım bol bol neler yaptığımı sonraki yazılarda..



Peynirli, maydanozlu Poğaça:

. 125 gr Margarin(ben tereyağlı kullandım)
. yarım çay bardağı sıvıyağ
. 1 tatlı kaşığı tuz
. 1 su bardağı yoğurt
. 3- 3,5 su bardağı un
. 1 kabartma tozu
içine:
göz kararı peynir, maydanoz karışımı

üzerine:
yumurta sarısı, çörek otu, susam

unu eleyerek önce katıları sonra sıvıları karıştırıp 5-6 dakika yoğurdum
ve 10 dakika dinlendirip elimde şekil verdim 175 derecede 20-25 dakika civarı pişirdim,,

gerçekten uzun zamandır mutfağa girmeyen beni bile etkiledi kolaylığı ve pratikliğiyle..

2 yorum:

rabia dedi ki...

bloğunuz ve tarifleriniz çok güzel.ellerinize sağlık.bayramınızı en içten dileklerimle kutlarım.hoşçakalın.

Adsız dedi ki...

hilal hanim pogacaniz cok guzel olmus ama size cok dargin bir arkadasiniz var... hatirlarmisin beni bilmem de sinem ben...