29 Nisan 2008 Salı

ŞİRİN PASTA VE KURABİYELER

Tam 13 gün olmuş yazmayalı şaka gibi..

Aslında yazmak pek içimden gelmedi çünkü çok güzel bir şekilde verdiğim kilolar birden durdu..

Gerçi öğrendiğim kadarıyla o kilolarla giden suymuş ama olsun en azından irademe şaşırmış durumdayım geçen hafta gittiğimiz fuarı saymazsak hiç bozmadım rejimi..

İbatech fuarına gittik Burcu, Ufuk, Berna ve ben, beklediğim kadar şaşalı bir fuar değildi en güzel stand Fo'ya aitti çok özenmişler hatta bir manken vardı, gerçekten bu kadar zayıf olmak istemezdim bile dedirtti bana:)
Biz Burcu'yla şeker yapımını ilgiyle izledik.. Benim en çok hoşlandığım pasta ise yine Fo standındaki bu kırmızılı ablamızdı:)



En sonunda pasta yaptım, hatta sırf bloğum biraz renklensin diye kurabiye bile yaptım:) çünkü kendi resmimi görmekten gına geldi:) (Bknz En üstteki resim)

Çok renkli,çok katlı hatta çok muzlu bir pasta oldu... İlk defa resimleri aşama aşama çektim ama mutfak ışık görmediği için çok kalitesiz çıktı ben yinede eklemek istedim..

Kurabiyede çok lezzetli oldu daha da lezzetli olabilirdi tabi ben pişmeden önce kakao ve şekere bulamasaydım:):):):)

ama yinede kahve yanına yakışır bir kurabiye oldu, bir dahakine daha fazla çaba sarfedeceğim..



ama bu kurabiye işi çok yorucu be anacım 5-6 renk şeker hamuru aldım pasta yapamıyorum bari kurabiye süsleyeyim dedim kurabiyeler piştikten sonra ilki süslendi ve diğerleri buzdolabı poşetine kondu önümüzdeki pazara süslenmek üzere:)



Çünkü bir pasta bir kurabiye çeşidi 4-5 saatimi aldı ee evli bir hatun olarak 1 saatimizde yemeğe gitti:) geriye kaldı enerjisi bitmiş bir Hilalingo:)


Gelelim kurabiye nin tarifine aslında kurabiyeyi Ayşemlerin standında masaüstlerinde duran kurabiyelerden etkilenerek yaptım ama alakası oldumu?: ''hayır'' :)
250 gr Tereyağ
2 su bardağı Un
yarım su bardağı şeker
vanilya
1 yumurta
biraz nişasta
içi için dövülmüş fındık içi
üzeri için şeker ve kakao karışımı
bütün malzemeleri yoğurup yarım saat dinlendirdim ve ben diyim fındık sen de ceviz tam ortasında birşeyler koparıp yuvarladım içlerine dövülmüş fındık parçaları koydum ve 25 dakika pişirdim.. orjinal tarifi isterseniz:) bence istersiniz:) buyrun.. Ayşem'e
Ellerime Sağlık..
Biraz karışık biryazı ve resim dizisi oldu ama bayağı yazmayınca böyle oluyormuş demekki:)
herkese bol güneşli haftalar..

8 yorum:

Adsız dedi ki...

Hilalcim kurabiler ve pasta harika görünüyor ellerine sağlık
veremedigin kilolara gelince ben eminimki hepsini verirsin sende hırs ve azim bende olsa.. artik ne diim:)) aynen devam et sakin pes etme çikolatadan ayrı kalmak dayanılmaz bi acı olsada biraz sabret:))

sevgiler..

NiNo dedi ki...

harikaaaaaaaaaaa

Özlem Avcı-mutfaktayimm dedi ki...

Merhaba Arkadaşım…
Uzun zamandır aklımda olan ama bir türlü vakit bulupta hayata geçiremediğim KAHVALTI ŞENLİĞİ etkinliğimi başlatmak istiyorum. Artık yaz yavaş yavaş gelirken, güneş o güzel yüzünü bize göstermeye başladı. Güneşi görüpte pazar kahvaltılarını bir şölen haline getirmezmiyiz ?? Tabiki getiririz. İşte bu etkinliğin amacı da bu. Çiçeklerle dolu bahçe ve balkonlarımızda bütün aile bireylerinin toplandığı bir günde kahvaltı masalarımızı şenlendirecek alternatifleri bu sayfada paylaşmak istiyorum. Dilediğin herşey örneğin; Omlet çeşitleri, şarküteri çeşitlerinin sunum ve hazırlanışı, kolay börekler, kanepeler, kahvaltı tabakları aklınıza gelebilecek herşeyi benimle paylaşabilirsin. Etkinliğim 14 mayıs ta başlıyor bitiş tarihi ise 8 haziran. Bugün den itibaren mail adresime tarifini gönderebilirsin. Bu aralıkta mutfaktayim10@hotmail.com adresime göndereceğin mailine isim, blog ismi, şehir/Ülke ve tarif adıyla birlikte mail atmanı rica ediyorum. Atacağın mail o güzel sayfana uğrayıp harika tarif ve resmini alıp kendi sayfamda yayınlamama sebep olacak. Katılımını bekliyor ve kolaylıklar diliyorum :)

Bu arada sayfamın sağ üst köşesinde göreceğin KAHVALTI ŞENLİĞİ isimli bannerı da sayfanda görmek beni onurlandıracaktır.

Sevgiler...

pinar dedi ki...

..

pinar dedi ki...

Hilalcim ellerine sağlık pasta ve kurabiyeler süper...bende yaklaşık 2,5 aydır diyetteyim.önce akapunktur ile başladım.96 kilo doğuma girmiştim:) .kendi başıma 13 kilo verebildim rejim yapmadan.ve 83,500 ile doktora gittim.iki ay sonunda akapunktur ile 10 kilo daha verebildim.şuan hamile kaldığım kilomdayım ama malesef buda bana yetmiyor çünkü öncesinde tedavi gördüğüm için kilo almıştım ve o durumdayken hamile kalmıştım.idealim 65 :)son iki haftadırda diyetisyene gitmeye başladım.şuan 3 aylık bir program uyguluyoruz.bu 3 ayın sonunda 65'e inmeyi diliyorum .
bende senin gibi tatlı ,çikolata delisiyim ama insan kiloya kafasına taktımı gözü hiçbirşey görmüyor.çok uzun oldu kusura bakma ama aynı dertten muzdarip birini görünce laf lafı açtı işte:)
ne diyeyim sanada banada Allah kolaylıklar versin
sevgilerimle

NiNo dedi ki...

eylulde gorusmek uzere sevgiyle kal

zarpandit dedi ki...

hayırlı kandiller..(regaib)
bu kandili anlayıp yasamak dualarla gecirmek nasip etsin rabbim inşallah:)

Adsız dedi ki...

Siteniz tarifleriniz çok güzel bende yeniyim aranız da bana da beklerim canım